6 meest gestelde vragen over content op Facebook

In onze community stellen we aan iedereen de vraag: 
“Wat is jouw #1 vraag over Facebook Live of Facebook Groepen?”

 

En wat mij opvalt is dat bijna alle antwoorden over één thema gaan.
Ik heb de top 6 voor je opgezocht. Ben je benieuwd?

Dit zijn de meest gegeven antwoorden:

  • Waarom reageert niemand op mijn berichten?
  • Hoe weet ik of mensen interesse hebben in wat ik doe?
  • Hoe kan ik meer interactie krijgen op mijn content?
  • Hoe bedenk ik prikkelende onderwerpen?
  • Hoe kan ik het algoritme verslaan zodat mijn berichten zichtbaar worden?
  • Zitten mijn klanten wel op Facebook?
😍 Ik ben blij als ik deze vragen krijg. 
Want dat betekent dat je in Facebook Live & Groepen voor Ondernemers‘ op de juiste plek bent!

Ben je benieuwd naar mijn antwoord op deze vragen? Lees dan snel verder 👍
 

Interactie is super belangrijk. Maar soms lijkt het wel alsof je helemaal geen invloed hebt op de interactie met je community. 

Jij doet je best om goede posts te bedenken, maar daarna ligt de bal bij je volgers. En als zij niet reageren, dan zijn ze gewoon niet geïnteresseerd… 

Maar klopt dat wel? 🤔

Misschien zijn mensen wel geïnteresseerd in jouw boodschap, maar past de manier die jij kiest niet bij hen. 

We herkennen de frustratie die je dan voelt maar al te goed hoor!

Een tijdje geleden waren Judith en ik meer dan twee dagen bezig geweest met de voorbereidingen voor een live video. We vonden het belangrijk dat de inhoud écht goed stond. 

Alles was tot in de puntjes voorbereid.
We hadden het overal aangekondigd.
We hadden vragen bedacht voor goede interactie.
We zaten er helemaal klaar voor 💪😎

Vol enthousiasme gingen we live en begonnen aan ons verhaal.
Maar… er kwam bijna niemand kijken 😨 

Het was geen vakantietijd en we gingen op dezelfde tijd live als anders. 
We wisten op basis van de statistieken dat mensen onze aankondiging hadden gezien.

😫 Hoe kon het dan toch dat er niemand kwam kijken?

Achteraf bekeken we wat er was gebeurd. En langzaam begonnen we ons te realiseren dat we het belangrijkste waren vergeten…

We zaten zo in ons eigen hoofd met het verhaal dat wij wilden overbrengen, dat we gewoon geen aansluiting vonden bij onze kijkers!

Ken je dat gevoel, dat je je hart en ziel in nieuwe content stopt…
En dat je de krekels hoort tjirpen nadat je het hebt gepost? 🦗

We bleken een belangrijkste stap te hebben gemist: aansluiten bij waar de kijkers NU zijn. 

We waren vergeten deze 3 belangrijke vragen te stellen:

  • Waar hebben ZIJ behoefte aan?
  • Waar willen ZIJ over praten?
  • Waar willen ZIJ meer over weten?
Wij wisten dat de inhoud van die live video belangrijk was…
Maar dat wisten onze kijkers niet. Omdat ze nog niet beseften dat ze het nodig hadden.

 

 
 

Er is een oplossing voor, en het start gek genoeg bij het maken van live video’s.

 
Om steeds weer relevante content te hebben, moet je het interactie-vliegwiel aanzwengelen. 
 

Facebook Live is een magneet voor authentieke relaties en gesprekken. Je laat je echte ik zien en opent de weg naar persoonlijke connectie 😍

Jij verbindt je persoonlijk aan de mensen in je community. Daardoor leren mensen jou kennen en vertrouwen. Omdat jij je niet verbergt achter een masker van ‘perfecte video’s.’ 

 

Als je community-leden je vertrouwen, dan gebeurt er iets bijzonders…
Je community gaat zich tot jou aangetrokken voelen. Er komt aandacht voor je boodschap, en voor jouw verhaal.

Dit stimuleert mensen om mee te gaan doen in je community. 

Je volgers herkennen zich in jouw verhaal, en het raakt iets in hun eigen leven 🤝💞

Jouw verhaal wordt hun verhaal.

De mensen in je community worden zelf delen van jouw verhaal. Je zult merken dat ze zich herkennen in wat jij zegt. Daardoor gaan mensen reageren op jouw video. 

Vervolgens krijg je ook meer reacties op de posts die je plaatst. Je community zoekt manieren om deel te kunnen worden van het verhaal dat jij vertelt.

Jouw community wordt de plek waar jouw verhaal wordt geleefd. Je hebt een stip op de horizon gezet en zegt: ‘Kom, we gaan die kant op en ik help je om er ook te komen!’

Dan zullen mensen met je mee op reis gaan. Zij zetten de stap om zich te verbinden. Niet alleen met jou, maar ook met elkaar. Als je meer over het idee van de reis wilt weten, kun je hier een video bekijken.

Omdat je zelf steeds aanwezig bent in de community, hoor je wat mensen zeggen. 

Je luistert aandachtig. 

Op die manier word je ook beïnvloed door wat zij zeggen. 

Want je gaat ontdekken waar de mensen in je community mee zitten: vragen, dingen waar ze tegenaan lopen, uitdagingen en frustraties… 

Zo wordt hun verhaal ook jouw verhaal.

Je haakt in op de behoeftes die mensen hebben. Het kan dan bijvoorbeeld zijn dat je nieuwe onderwerpen ontdekt om over te vertellen, of dat je beseft je dat er een prachtige basis is voor een challenge of e-book. 

Je krijgt op deze manier een onuitputtelijke bron aan content.

  1. Content die relevant is voor je community…
  2. Waardoor meer mensen naar je live video’s kijken…
  3. Waardoor jij met meer mensen een persoonlijke connectie krijgt..
  4. Waardoor jouw boodschap hun boodschap wordt…
  5. Waardoor je community groeit…
  6. En waardoor jij nog meer relevante content gaat bedenken.
Dat is het interactie-vliegwiel.
 

Door aan te haken bij de behoeften van je community, zorg je dat zij volgende keer klaar zitten voor je live-video.

Ze weten dan immers dat jij iets waardevols te bieden hebt!

We hebben een video gemaakt waarin we het interactie-vliegwiel verder uitleggen. 

Je kunt de video hier bekijken.

Over de auteur

Freerk Lap 
Social Media Strateeg en Facebook Live Expert

Met een achtergrond in grafisch ontwerp, video- en internet marketing, webdesign en online community building weet Freerk hoe je de aandacht van je droomklanten pakt en vasthoudt.

P.S. Ben jij een zelfstandige ondernemer, coach of consultant?

Ontdek hoe je zelf impactvolle gesprekken kan hebben op social media, op één van de volgende manieren:

1. Download het SocialFire E-book (29 pagina’s)
Krijg een persoonlijke connectie met toekomstige klanten. Ontdek de methode die wij gebruiken om consistent relaties op te bouwen die resulteren is waardevolle klanten. Download het e-book

2. Word gratis lid van Facebook Live & Groepen voor Ondernemers
De community om te connecten met ondernemers die samen gaan voor authentiek communiceren, impactvolle content en persoonlijke connectie op social media. Nu gratis lid worden.

3. Werk 1-op-1 met mij samen
Ben je opzoek naar direct resultaat, en wil je nu impact maken met jouw content op social media?
Stuur mij dan een mailtje via het contact formulier.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Cookie & Privacy Beleid

Om je de beste ervaring te geven op onze website willen we je vragen om onze cookies te accepteren.

Privacy beleid | Sluiten
Instellen